Hjælp
Vi laver hele tiden nye guides til hvordan du bedst muligt gør brug af vores selvbetjeningsværktøjer.
Vi laver hele tiden nye guides til hvordan du bedst muligt gør brug af vores selvbetjeningsværktøjer.
Der er mulighed for, at unge kan få MitID, fra de er fyldt 13 år. Det er et tilbud til dem, som har brug for adgang til forskellige selvbetjeningsløsninger, fx bruge deres netbank eller se deres skattekort, hvis de har et fritidsjob eller lignende.
Vær dog opmærksom på, at aldersgrænsen på de 13 år kun er i forbindelse med det at få MitID. Adgangen til de enkelte selvbetjeningsløsninger besluttes af de enkelte tjenester. Det betyder, at der kan være steder, hvor de 13-14-årige stadig ikke har adgang, selvom de har MitID. Det kan man se hos de enkelte tjenester.
Læs mere her:
Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.
Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber såfremt det er tilmeldt automatisk genbestilling.
Ring til os hvis du er i tvivl.
HUSK Du kan også bestille et kort med dit helt eget design på, det gør du her
Hvis du har mistet dit kort, er det vigtigt at få det spærret så hurtigt som muligt.
Du kan hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.
Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.
Du kan gøre indsigelser hvis fx.:
Du skal altid først selv forsøge at løse problemet med forretningen. Kan problemet ikke løses, kan du lave en indsigelse. Vær opmærksom på, at indsigelsen skal ske omgående for at undgå, at sagen forældres.
Indsigelser kan laves ved at ringe til Faster på 9648 7000
OBS. Har du godkendt en betaling, men er beløbet højere end aftalt, skal du gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter, at beløbet er trukket på din konto.
Er der gennemført en betaling, du ikke har godkendt, skal du gøre indsigelse straks du opdager den uautoriserede betaling. Den betaling, du gør indsigelse over, må aldrig være mere end 13 måneder gammel.
Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.
Ring til 96487000 hvis du er det mindste i tvivl.
Beløbsgrænser for Visa/Dankort kan ses i Prisbogen
OBS. Det samlede forbrug i udlandet må ikke overstige kr. 25.000,00 pr. løbende 30 dage
(Kun gældende for Visa)
Kontant i automat: 5000 kr. pr. dag
Varekøb online eller butik: 30.000 pr. dag
Se priser for hævning med MasterCard Debet i Prisbogen
Kontant i automat: 3.000 kr. pr. dag, dog max 15.000 kr. pr måned.
Varekøb online eller butik: 30.000 pr. måned.
Se priser for hævning med MasterCard Kredit i Prisbogen
Kontant i automat: 6.000 kr. pr. dag, dog max 30.000 kr. pr måned.
Varekøb online eller butik: 50.000 pr. måned.
Se priser for hævning med MasterCard Kredit i Prisbogen
Du kan i din Netbank anmode om at få genfremsendt din pinkode.
*Pinkode skal bestilles gennem Netbank og kan ikke gøre i Mobilbank.
Obs. Der er et gebyr for genfremsendelse af pinkode. se priser i prisbogen.
Hvis du ikke længere har dit aktiveringsbrev fra da du modtog kortet, kan du aktivere kortet via din Netbank:
Ønsker du at aktivere kortet via Netbank, er det vigtigt, at kortets ejer logger ind i sin egen private Netbank. Du kan altså ikke aktivere f.eks. din ægtefælles kort via din Netbank.
Handler du på Internettet skal sikkerheden være i orden:
Både Dankort, VISA og MasterCard har i dag en sikkerhedsløsning, som gør nethandel mere sikker både for kortholdere og forretninger.
Læs mere om 3-D Secure her.
Start med at kigge under vores hjælp side, her laver vi løbende nye guides og løsninger til problemer.
Skal du have hjælp til fx. faste overførsler, betalingsservice, mm. så kontakt os.
Ved tekniske udfordringer anbefaler vi at du kontakter Netbank Support på telefon: 70 24 66 00
Åbningstider:
Mandag til torsdag: | 08:00 - 22:00 |
Fredag: | 08:00 - 18:00 |
Lørdag: | 10:00 - 18:00 |
Søndag: | 10:00 - 22:00 |
Netbank support holder lukket på alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.
På Tjekpc.dk kan du få hjælp til at se om din computer er opdateret til netbank.
Få en bedre oplevelse på mobil og på tablet ved at bruge vores Mobilbank app. se her
Herunder kan du se en guide til hvordan du opretter en overførsel i den nye Netbank
Her finder du svar vejledninger til hvordan du kan komme igang med at investere i Netbank.
Husk du kan altid kontakte din rådgiver hvis du er i tvivl om hvordan du kommer igang. Et investeringsmøde er gratis og vi sørger for kaffen.
Log på Netbank
Log på Netbank
Herefter skal du udfylde investeringsprofilen. Vær opmærksom på at hvis du er i tvivl om hvad du skal svare på i spørgsmålet kan du trykke på den lille grå cirkel til højre i hver svar boks.
Efter du i Netbank har udfyldt henholdvis investeringsprofilaflten og godkendelse til handel af de enkelte produkter du ønsker at investere i. Du kan derefter begynde at investere gennem Netbank og Mobilbank.
Netbank
Mobilbank er en app til din telefon der giver dig mulighed for at bruge de vigtigste funktioner i Netbank når du er på farten.
Sådan tilmelder du dig Mobilbank. Via Ny netbank.
Se de enklete tidsfrister her.
Vær opmærksom på
*) 'Ikke-bankdage'
Lørdage, søndage, helligdage, dagen efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag.
Standardoverførsler mellem egne konti og andres konti i Faster, bliver bogført straks.
Standardoverførsler til konti i andre banker, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *).
Sammedagsoverførsler, som du godkender senest kl. 12:00, indsættes på modtagers konto samme dag. Har modtageren også konto i Faster, kan du ikke vælge Sammedagsoverførsel. Beløbet bliver altid indsat straks.
Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *)
Du kan oprette udenlandske betalinger i hele netbankens åbningstid. Udenlandske betalinger, som er oprettet og godkendt inden kl. 13:30, gennemføres samme dag. Betalinger, som er oprettet efter kl. 13:30, gennemføres næste bankdag *).
Du kan registrere markedskursordrer alle dage i hele netbankens åbningstid.
Vil du gerne selv have mulighed for at udfylde et budgetskema i EXCEL? Download et her
Fornuft vinder
Det mest hyppige vi oplever er at folk bliver ringet op, det er oftest fra en der virker troværdig og fra et firma de stoler på. Virksomheder, almindelige danskere kan blive snydt til at afgive informationer via phishing på telefonen. Det bedste råd mod angrebene er at bruge sin sunde fornuft. Giv aldrig nogensinde personlige oplysninger via telefon. Det samme gælder hvis du modtager en e-mail, du skal altid være sikker på det er en du kender der er afsender, åben aldrig links eller filer fra ukendte afsendere.
Gode råd om sikkerhed:
Hvis skaden er sket
Log på Netbank (ikke Mobilbank) – I menuen ”Adgang og Sikkerhed” spærrer du Netbanken og sletter adgang til Mobilbank.
Log herefter på selvbetjening på www.nemid.nu og spær din NemID.
Herefter bedes du hurtigst mulig kontakte Faster Andelskasse.
Har du ikke mulighed for selv at spærre din NemID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan NemID support kontaktes på 72 24 70 50 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.
Alle har som udgangspunkt ikke mulighed for at lave en udenlandsk overførsel.
Men det kan vi lave, så har du brug for det, så er du velkommen til at kontakte en medarbejder.
Af sikkerhedsmæssige årsager er beløbsgrænsen ikke højere.
Vi vil gerne åbne muligheden for at forhøje beløbsgrænsen. Du skal blot skrive en besked til os i Netbank.
Skriv hvilket beløb du ønsker at overføre og hvor længe vi skal lade beløbsgrænsen være forhøjet. fx. de næste 2 dage.
KONTANTEN pengeautomat
Andelskassen har indgået en aftale med (Nokas). Aftalen betyder, at du vil have adgang til pengeautomater med navnet ”Kontanten” (Nokas) mange steder i landet. Her kan det være muligt at hæve, indsætte, se saldi og hæve euro.
Se her hvilke muligheder der er ved den enkelte automat, og hvor de er placeret i Danmark. (Hvis du har problemer med at åbne ved at klikke direkte på linket, så prøv i Google Chrome)
Du kan også hæve i pengeautomater hos andre pengeinstitutter.
Vær opmærksom på, at de kan kræve et gebyr, hvis du ikke er kunde hos udbyder af automaten.
Vær også opmærksom på, at din kode ikke bliver afluret, og at automaten ser ud til at være i ordentlig stand.
Du kan hæve kontanter i pengeautomater i udlandet.
Vær også opmærksom på, at din kode ikke bliver afluret, og at automaten ser ud til at være i ordentlig stand.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig, hvis du ikke har fundet en løsning her.
Yvonne Lystbæk,
Kundemedarbejder
Forståelse for dine forventninger og behov.
Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.
Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.