Hjælp
Vi laver hele tiden nye guides til hvordan du bedst muligt gør brug af vores selvbetjeningsværktøjer.
Vi laver hele tiden nye guides til hvordan du bedst muligt gør brug af vores selvbetjeningsværktøjer.
Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.
Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber såfremt det er tilmeldt automatisk genbestilling.
Ring til os hvis du er i tvivl.
HUSK Du kan også bestille et kort med dit helt eget design på, det gør du her
Hvis du har mistet dit kort er det vigtigt at få det spærret så hurtigt som muligt.
Du kan hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.
Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.
Du kan gøre indsigelser hvis fx.:
Du skal altid først selv forsøge at løse problemet med forretningen. Kan problemet ikke løses, kan du lave en indsigelse. Vær opmærksom på, at indsigelsen skal ske omgående for at undgå, at sagen forældres.
Indsigelser kan laves ved at ringe til Faster på 9648 7000
OBS. Har du godkendt en betaling, men er beløbet højere end aftalt, skal du gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter, at beløbet er trukket på din konto.
Er der gennemført en betaling, du ikke har godkendt, skal du gøre indsigelse straks du opdager den uautoriserede betaling. Den betaling, du gør indsigelse over, må aldrig være mere end 13 måneder gammel.
Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.
Ring til 96487000 hvis du er det mindste i tvivl.
Beløbsgrænser for Visa/Dankort kan ses på side 11 i Prisbogen
OBS. Det samlede forbrug i udlandet må ikke overstige kr. 25.000,00 pr. løbende 30 dage
(Kun gældende for Visa)
Kontant i automat: 5000 kr. pr. dag
Varekøb online eller butik: 30.000 pr. dag
Se priser for hævning med MasterCard Debet i Prisbogen
Kontant i automat: 3.000 kr. pr. dag, dog max 15.000 kr. pr måned.
Varekøb online eller butik: 30.000 pr. måned.
Se priser for hævning med MasterCard Kredit i Prisbogen
Kontant i automat: 6.000 kr. pr. dag, dog max 30.000 kr. pr måned.
Varekøb online eller butik: 50.000 pr. måned.
Se priser for hævning med MasterCard Kredit i Prisbogen
Du kan i din Netbank anmode om at få genfremsendt din pinkode.
*Pinkode skal bestilles gennem Netbank og kan ikke gøre i Mobilbank.
Obs. Der er et gebyr for genfremsendelse af pinkode. se priser i prisbogen.
Hvis du ikke længere har dit aktiveringsbrev fra da du modtog kortet, kan du bruge denne guide.
Du kan aktivere kortet via NetBank eller telefon:
Netbank:
Ønsker du at aktivere kortet via NetBank, er det vigtigt, at kortets ejer logger ind i sin egen NetBank Privat. Du kan altså ikke aktivere f.eks. din ægtefælles kort via din NetBank.
Start med at kigge under vores hjælp side, her laver vi løbende nye guides og løsninger til problemer.
Skal du have hjælp til fx. faste overførsler, betalingsservice, mm. så kontakt os.
Ved tekniske udfordringer anbefaler vi at du kontakter Netbank Support på telefon: 70 24 66 00
Åbningstider:
Mandag til torsdag: | 08:00 - 22:00 |
Fredag: | 08:00 - 18:00 |
Lørdag: | 10:00 - 18:00 |
Søndag: | 10:00 - 22:00 |
Netbank support holder lukket på alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.
På Tjekpc.dk kan du få hjælp til at se om din computer er opdateret til netbank.
Få en bedre oplevelse på mobil og på tablet ved at bruge vores Mobilbank app. se her
Herunder kan du se en guide til hvordan du opretter en overførsel i den nye Netbank
Her finder du svar vejledninger til hvordan du kan komme igang med at investere i Netbank.
Husk du kan altid kontakte din rådgiver hvis du er i tvivl om hvordan du kommer igang. Et investeringsmøde er gratis og vi sørger for kaffen.
Log på Netbank
Log på Netbank
Herefter skal du udfylde investeringsprofilen. Vær opmærksom på at hvis du er i tvivl om hvad du skal svare på i spørgsmålet kan du trykke på den lille grå cirkel til højre i hver svar boks.
Efter du i Netbank har udfyldt henholdvis investeringsprofilaflten og godkendelse til handel af de enkelte produkter du ønsker at investere i. Du kan derefter begynde at investere gennem Netbank og Mobilbank.
Netbank
Mobilbank er en app til din telefon der giver dig mulighed for at bruge de vigtigste funktioner i Netbank når du er på farten.
Sådan tilmelder du dig Mobilbank. Via Ny netbank.
Du kan logge på nemid.nu og bestille et nyt nøglekort. Når du bestiller et nyt nøglekort bliver dit aktive nøglekort automatisk spærret.
Du kan bestille et nyt nøglekort på nemid.nu
HUSK! Du kan slippe for at have dit NemID kort med dig, det kan du gøre med NemID nøgleapp - se mere om det her
Se de enklete tidsfrister her.
Vær opmærksom på
*) 'Ikke-bankdage'
Lørdage, søndage, helligdage, dagen efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag.
Standardoverførsler mellem egne konti og andres konti i Faster, bliver bogført straks.
Standardoverførsler til konti i andre banker, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *).
Sammedagsoverførsler, som du godkender senest kl. 12:00, indsættes på modtagers konto samme dag. Har modtageren også konto i Faster, kan du ikke vælge Sammedagsoverførsel. Beløbet bliver altid indsat straks.
Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *)
Du kan oprette udenlandske betalinger i hele netbankens åbningstid. Udenlandske betalinger, som er oprettet og godkendt inden kl. 13:30, gennemføres samme dag. Betalinger, som er oprettet efter kl. 13:30, gennemføres næste bankdag *).
Du kan registrere markedskursordrer alle dage i hele netbankens åbningstid.
Gem dit økonomioverblik med dit NemID
Du kan gemme oplysningerne. Du skal blot bruge dit NemID, når du vil gemme et økonimioverblik, og når du vil vende tilbage til et, der allerede er gemt.
Opdater dit økonomiske overblik løbende
Økonomioverblikket kan være en hjælp i dagligdagen, men også når der skal træffes store beslutninger som f.eks. ny bolig. Du kan nemlig hurtigt taste de forventede udgifter ind og få et overblik over din fremtidige økonomi.
Opdater et eksisterede økonomioverblik
Vil du hellere et budgetskema i EXCEL? Download en her
Fornuft vinder
Det mest hyppige vi oplever er at folk bliver ringet op, det er oftest fra en der virker troværdig og fra et firma de stoler på. Virksomheder, almindelige danskere kan blive snydt til at afgive informationer via phishing på telefonen. Det bedste råd mod angrebene er at bruge sin sunde fornuft. Giv aldrig nogensinde personlige oplysninger via telefon. Det samme gælder hvis du modtager en e-mail, du skal altid være sikker på det er en du kender der er afsender, åben aldrig links eller filer fra ukendte afsendere.
Gode råd om sikkerhed:
Hvis skaden er sket
Log på Netbank (ikke Mobilbank) – I menuen ”Adgang og Sikkerhed” spærrer du Netbanken og sletter adgang til Mobilbank.
Log herefter på selvbetjening på www.nemid.nu og spær din NemID.
Herefter bedes du hurtigst mulig kontakte Faster Andelskasse.
Har du ikke mulighed for selv at spærre din NemID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan NemID support kontaktes på 72 24 70 50 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.
På Højevej 18 har vi vores egen overdækket pengeautomat her kan du hæve, indbetale penge og tjekke din saldi på dine konti. Du kan bruge alle de fysiske kort vi tilbyder, er du kunde i et andet pengeinstitut kan du også bruge automaten.
Der kan også hæves Euro i automaten, her kan du hæve op til din beløbsgrænse i 20 Euro sedler.
Pengeautomaten bliver tjekket i hverdagen. Det gør vi for at sikre den altid er parrat.
Under kort på denne side kan du se hvor mange penge du kan hæve i automaten.
Du kan opleve at automaten ikke kan bruges, det kan betyde at den er ved at blive renset inde fra. Og virker som regel igen efter 15 minutter.
Se alle aktuelle priser i prisbogen
Du kan også hæve i pengeautomater hos andre pengeinstitutter.
Vær opmærksom på at de kan kræve et gebyr hvis du ikke er kunde hos udbyder af automaten.
Vær også opmærksom på at din kode ikke bliver afluret og at automaten ser ud til at være i ordenlig stand.
Se vores aktuelle priser og beløbsgrænser for hævninger i andre pengeautomater i prisbogen
Du kan også hæve i pengeautomater i udlandet.
Vær opmærksom på at de kan kræve et gebyr hvis du ikke er kunde hos udbyder af automaten.
Vær også opmærksom på at din kode ikke bliver afluret og at automaten ser ud til at være i ordenlig stand.
Se vores aktuelle priser og beløbsgrænser for hævninger i andre pengeautomater i prisbogen
Du kan hæve op til 6000kr.* i EUR i vores pengeautomat. Automaten holder kun 20EUR sedler.
Skal du bruge mere end dette eller en anden valuta?
Du kan bestille valuta ved at ringe til Faster på 96497000 eller ved at skrive på info@faster.dk
Se de aktuelle priser på side 13 i prisbogen.
Se glædende valutakurser her
OBS. Skal du være helt sikker på at få valutaen inden ferien, skal den bestilles op til 21 dage før afhentning. Der kan bestilles EURO, USD, NOK og SEK.
*MasterCard Debit kan hæve svarende til 5000kr. i EUR
For din og vores sikkerhed er vores penge låst inde.
Derfor skal du:
OBS. Når du afhenter penge ved kassen kan du risikere at skal vente op mod 30 minutter på penge, da der er installeret tidslås når vi udbetaler penge.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig, hvis du ikke har fundet en løsning her.
Yvonne Lystbæk,
Kundemedarbejder
Forståelse for dine forventninger og behov.
Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.
Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.