Hjælp

Vi laver hele tiden nye guides til hvordan du bedst muligt gør brug af vores selvbetjeningsværktøjer.

Kort

Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.

Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber såfremt det er tilmeldt automatisk genbestilling.

Ring til os hvis du er i tvivl.

  • Bestil kort i netbank.
  • Under menuen til venstre konti og posteringer.
    • Vælg kort herunder.
  • Øverst til højre kan du trykke bestil nyt kort.
  • Og herunder vælge den kort type du ønsker.
  • Derefter skal du vælge:
    • Hvilken konto kortet skal trække fra.
    • Og om du ønsker samme pinkode som et tidligere kort.
  • Tryk bestil, herefter bliver kortet sendt direkte til din adresse, vi kontakter dig hvis vi har spørgsmål til bestillingen.

HUSK Du kan også bestille et kort med dit helt eget design på, det gør du her

 

Hvis du har mistet dit kort er det vigtigt at få det spærret så hurtigt som muligt.

Du kan hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.

Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:

Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.

Du kan gøre indsigelser hvis fx.:

  • Der er en transaktion på din konto, du ikke vil vedkende dig.
  • Beløbet er større, end du har godkendt.
  • Du har købt en vare, du ikke har modtaget.

Du skal altid først selv forsøge at løse problemet med forretningen. Kan problemet ikke løses, kan du lave en indsigelse. Vær opmærksom på, at indsigelsen skal ske omgående for at undgå, at sagen forældres.

Indsigelser kan laves ved at ringe til Faster på 9648 7000

 

OBS. Har du godkendt en betaling, men er beløbet højere end aftalt, skal du gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter, at beløbet er trukket på din konto.

Er der gennemført en betaling, du ikke har godkendt, skal du gøre indsigelse straks du opdager den uautoriserede betaling. Den betaling, du gør indsigelse over, må aldrig være mere end 13 måneder gammel. 

Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.

Ring til 96487000 hvis du er det mindste i tvivl.

Beløbsgrænser for Visa/Dankort kan ses på side 11 i Prisbogen

OBS. Det samlede forbrug i udlandet må ikke overstige kr. 25.000,00 pr. løbende 30 dage
(Kun gældende for Visa)

Kontant i automat: 5000 kr. pr. dag

Varekøb online eller butik: 30.000 pr. dag

Se priser for hævning med MasterCard Debet i Prisbogen

Kontant i automat: 3.000 kr. pr. dag, dog max 15.000 kr. pr måned.

Varekøb online eller butik: 30.000 pr. måned.

Se priser for hævning med MasterCard Kredit i Prisbogen

Kontant i automat: 6.000 kr. pr. dag, dog max 30.000 kr. pr måned.

Varekøb online eller butik: 50.000 pr. måned.

Se priser for hævning med MasterCard Kredit i Prisbogen

Netbank

Fornuft vinder
Det mest hyppige vi oplever er at folk bliver ringet op, det er oftest fra en der virker troværdig og fra et firma de stoler på. Virksomheder, almindelige danskere kan blive snydt til at afgive informationer via phishing på telefonen. Det bedste råd mod angrebene er at bruge sin sunde fornuft. Giv aldrig nogensinde personlige oplysninger via telefon. Det samme gælder hvis du modtager en e-mail, du skal altid være sikker på det er en du kender der er afsender, åben aldrig links eller filer fra ukendte afsendere.

Gode råd om sikkerhed:

  • Pas på dit password, som var det din tandbørste - se hvordan her
  • Stop hackerene, før de bryder ind
  • Vær opmærksom på afsendere af e-mails
  • Phishing er særdeles udbredt, og en hyppig årsag til tyveri. Men hvad er det? se her
  • Giv aldrig personlige oplysninger på e-mail eller telefon
  • Installer antivirus og firewall
  • Hold din computer opdateret

 

Hvis skaden er sket

Log på Netbank (ikke Mobilbank) – I menuen ”Adgang og Sikkerhed” spærrer du Netbanken og sletter adgang til Mobilbank.

Log herefter på selvbetjening på www.nemid.nu og spær din NemID.

Herefter bedes du hurtigst mulig kontakte Faster Andelskasse.

Har du ikke mulighed for selv at spærre din NemID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan NemID support kontaktes på 72 24 70 50 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.

Mobilbank er en app til din telefon der giver dig mulighed for at bruge de vigtigste funktioner i Netbank når du er på farten.

Sådan tilmelder du dig Mobilbank.

  • Log på Netbank.
  • I menuen til venste vælger du Adgang og sikkerhed.
    • Min Mobilbank.
  • Vælg tilmed Mobilbank.
  • Godkend herefter med NemId.
  • Efter aftalen er godkendt skal du oprette pinkode.
    • Du vælger selv din pinkode.
    • Den skal bestå af 4 tal.
    • Vi anbefaler at det ikke er dele af dit cpr-nr.
  • Du er nu tilmeldt Mobilbank og kan logge på appen.

Start med at kigge under vores hjælp side, her laver vi løbende nye guides og løsninger til problemer.

Skal du have hjælp til fx. faste overførsler, betalingsservice, mm. så kontakt os.

Ved tekniske udfordringer anbefaler vi at du kontakter Netbank Support på telefon: 70 24 66 00 

Åbningstider:

Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00
Fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 18:00
Søndag: 10:00 - 22:00

Netbank support holder lukket på alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.

Tjekpc.dk kan du få hjælp til at se om din computer er opdateret til netbank.
Få en bedre oplevelse på mobil og på tablet ved at bruge vores Mobilbank app. se her

Du kan logge på nemid.nu og bestille et nyt nøglekort. Når du bestiller et nyt nøglekort bliver dit aktive nøglekort automatisk spærret.

Du kan bestille et nyt nøglekort på nemid.nu

HUSK! Du kan slippe for at have dit NemID kort med dig, det kan du gøre med NemID nøgleapp - se mere om det her

Se de enklete tidsfrister her.

Vær opmærksom på

*) 'Ikke-bankdage'
Lørdage, søndage, helligdage, dagen efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag.

Standardoverførsler mellem egne konti og andres konti i Faster, bliver bogført straks.
Standardoverførsler til konti i andre banker, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *).

Sammedagsoverførsler, som du godkender senest kl. 12:00, indsættes på modtagers konto samme dag. Har modtageren også konto i Faster, kan du ikke vælge Sammedagsoverførsel. Beløbet bliver altid indsat straks.

Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *)

Du kan oprette udenlandske betalinger i hele netbankens åbningstid. Udenlandske betalinger, som er oprettet og godkendt inden kl. 13:30, gennemføres samme dag. Betalinger, som er oprettet efter kl. 13:30, gennemføres næste bankdag *).

Du kan registrere markedskursordrer alle dage i hele netbankens åbningstid.

For at lave faste overførsler i Netbank går du ind som du vil gøre for at lave en almindelig overførsel.

I menuen til venstre tryk da på Ny overførsel -> Indtast alle oplysningerne og vælg derefter opret som fast overførsel i feltet.

 

Du kan vælge forskellige frekvenser og hvor lang tid den fast overførsel skal køre.

 

OBS. Faste overførsler kan pt. kun oprettes i Netbank.

Gem dit økonomioverblik med dit NemID
Du kan gemme oplysningerne. Du skal blot bruge dit NemID, når du vil gemme et økonimioverblik, og når du vil vende tilbage til et, der allerede er gemt.

Opret et økonomioverblik

Opdater dit økonomiske overblik løbende
Økonomioverblikket kan være en hjælp i dagligdagen, men også når der skal træffes store beslutninger som f.eks. ny bolig. Du kan nemlig hurtigt taste de forventede udgifter ind og få et overblik over din fremtidige økonomi.

Opdater et eksisterede økonomioverblik

Vil du hellere et budgetskema i EXCEL? Download en her

Her finder du svar vejledninger til hvordan du kan komme igang med at investere i Netbank.

Husk du kan altid kontakte din rådgiver hvis du er i tvivl om hvordan du kommer igang. Et investeringsmøde er gratis og vi sørger for kaffen.

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen Investering i menuen til venstre
  • Klik herefter på Investeringsguide
  • Vælg fanen Produktgodkendelser
  • Klik på Gå til produktgodkendelser.
  • Vælg Få godkendelse til det produkt, du ønsker at få godkendelse til.
  • Besvar spørgsmålene omkring produktet og din erfaring hermed.
  • Klik Gem mine svar.
  • Svarer du forkert får du mulighed for at prøve igen. Ved forkert svar to gange i træk, vil du skulle vente 24 timer, før du kan prøve igen.
  • Klik på Gem og luk.
  • Vi anbefaler du logger af Netbank efter du har taget produktgodkendelse, hvorefter du kan logge på igen.

 

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen ’Investering’ i menuen til venstre
  • Klik herefter på ’Investeringsguide’
  • Vælg ’Opret ny’

Herefter skal du udfylde investeringsprofilen. Vær opmærksom på at hvis du er i tvivl om hvad du skal svare på i spørgsmålet kan du trykke på den lille grå cirkel til højre i hver svar boks.

 

Efter du i Netbank har udfyldt henholdvis investeringsprofilaflten og godkendelse til handel af de enkelte produkter du ønsker at investere i. Du kan derefter begynde at investere gennem Netbank og Mobilbank.

Netbank

  1. Log på Netbank.
  2. I menuen til venstre vælger du Investering.
  3. Vælg derefter om du vil købe eller sælge. (proceduren for hver er rimelig ens.)

Pengeautomat

På Højevej 18 har vi vores egen overdækket pengeautomat her kan du hæve, indbetale penge og tjekke din saldi på dine konti. Du kan bruge alle de fysiske kort vi tilbyder, er du kunde i et andet pengeinstitut kan du også bruge automaten.

Der kan også hæves Euro i automaten, her kan du hæve op til din beløbsgrænse i 20 Euro sedler.

Pengeautomaten bliver tjekket i hverdagen. Det gør vi for at sikre den altid er parrat.

Under kort på denne side kan du se hvor mange penge du kan hæve i automaten.

 

Du kan opleve at automaten ikke kan bruges, det kan betyde at den er ved at blive renset inde fra. Og virker som regel igen efter 15 minutter.

Se alle aktuelle priser i prisbogen

Du kan også hæve i pengeautomater hos andre pengeinstitutter.

Vær opmærksom på at de kan kræve et gebyr hvis du ikke er kunde hos udbyder af automaten.

Vær også opmærksom på at din kode ikke bliver afluret og at automaten ser ud til at være i ordenlig stand.

Se vores aktuelle priser og beløbsgrænser for hævninger i andre pengeautomater i prisbogen

Du kan også hæve i pengeautomater i udlandet.

Vær opmærksom på at de kan kræve et gebyr hvis du ikke er kunde hos udbyder af automaten.

Vær også opmærksom på at din kode ikke bliver afluret og at automaten ser ud til at være i ordenlig stand.

Se vores aktuelle priser og beløbsgrænser for hævninger i andre pengeautomater i prisbogen

Ekspedition

Du kan hæve op til 6000kr.* i EUR i vores pengeautomat. Automaten holder kun 20EUR sedler. 

Skal du bruge mere end dette eller en anden valuta?

Du kan bestille valuta ved at ringe til Faster på 96497000 eller ved at skrive på info@faster.dk

Se de aktuelle priser på side 13 i prisbogen.

Se glædende valutakurser her

OBS. Skal du være helt sikker på at få valutaen inden ferien, skal den bestilles op til 21 dage før afhentning. Der kan bestilles EURO, USD, NOK og SEK.

*MasterCard Debit kan hæve svarende til 5000kr. i EUR

For din og vores sikkerhed er vores penge låst inde.

Derfor skal du:

  • Bestille 20 dage før hvis du skal hæve beløb over 10.000
    • Vores beholdning er minimal af sikekrhedsmæssige årsager.
  • Bestille 1 dag før hvis du skal hæve beløb over 5.000.

OBS. Når du afhenter penge ved kassen kan du risikere at skal vente op mod 30 minutter på penge, da der er installeret tidslås når vi udbetaler penge.

Har du stadig brug for hjælp?

Jeg vil meget gerne hjælpe dig, hvis du ikke har fundet en løsning her.

Yvonne Lystbæk,
Kundemedarbejder

Som kunde hos Faster får du...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.