Års- og halvårsrapport

Halvårsrapporten 2022

Årsrapporten 2021

Risikorapport 2021

Bæredygtighed - handleplan for reduktion af CO2-aftryk


Kære andelshavere og kunder i Faster Andelskasse


2021 blev på mange måder et godt år for Faster Andelskasse, og vi vil igen gerne sige tak for opbakningen til både vores eksisterende andelshavere og til de mange nye.

Vores afdeling i Astrup og afdelingen i København (Oikos) har leveret flotte resultater – både i form af fin vækst samt på tilbagemeldinger fra glade og tilfredse kunder. Det er ekstra bemærkelsesværdigt, når det sker i et år, der igen er præget af COVID-19 pandemien.

Indtjeningsmæssigt var 2021 et tilfredsstillende år, hvor vi for 10. år i træk præsterer et fornuftigt resultat for Faster Andelskasse. Og det ikke mindst set i lyset af, at det kun er 2 år siden sammenlægningen, hvor alle Oikos kunder skiftede fra datacentralen SDC til BEC ... et skift, som medarbejderne klarede manuelt.

2021 blev også året, hvor Faster Andelskasse fik en rigtig fin vækst på både indlån og udlån – og udlånet til kunder med en sund kreditværdighed, hvilket vi naturligvis er godt tilfredse med.
Faster Andelskasse oplever god vækst med vores samarbejdspartners produkter, hvilket giver kunderne gode vilkår, og samtidig bidrager til en forbedret indtjening.

Udlånsstigningen blev på 9,7% i 2021. En så flot vækst betyder dog ikke, at vi slækker på vores kreditkrav, idet vi er yderst bevidste om ikke at gå på kompromis med vores principper for kreditvurdering.

Vi kan igen med rette sige, at vi – både som lokal og ansvarsbevidst andelskasse, såvel som en andelskasse med fokus på de svage i samfundet – glæder os over stor interesse fra flere nye kunder, og deres lyst til at være en del af dette sammenhold omkring andelstanken. Vi oplever også at kunderne påskønner, at vi involverer os i mærkesager som blandt andet lokal foreningsstøtte, inklusion, flygtninge m.m.

Den store opbakning fra vores kunder bekræfter os i vores fortsatte selvstændighed, hvilket betyder meget for medarbejdere, direktion, bestyrelse og repræsentantskab. Vi vil derfor slutte af med det lille store ord: TAK.

Spørgsmål?

Er der noget, der giver anledning til tvivl, er du velkommen til at kontakte mig.

Jan Kirkensgaard,
Direktør

Som kunde hos Faster får du...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.