Beskyttet mail

Faster Andelskasse sender ALDRIG nogensinde uopfordret e-mails med links eller filer til dig. Ved tvivlstilfælde kontakt Faster på 96 48 70 00. Vi beder dig aldrig om koder, kortnumre, NemID nølger mm.

Hvad er en ”beskyttet mail”?
Det er en funktion, der tilkobles den enkelte mail. Det sikrer at alt indholdet i mailen når frem til den person, vi har sendt det til. 

Hvorfor anvende beskyttet mail?
Det gør vi for at sikre indholdet af mails mellem Faster og dig ikke kommer i forkerte hænder og risikere misbrug.

I hvilke situationer anvender vi beskyttet mail?
Kommunikation med eksisterende kunder vil fortsat foregå via Faster Netbank/Mobilbank. Nogen gange er det bare nødvendigt at anvende mail fx. til potentielle kunder, samarbejdspartnere mm. Hvis der er personfølsomme oplysninger, vil vi lave det til beskyttet mail.

Hvem kan modtage beskyttede mails?
Alle kan modtage en beskyttet mail.

Når banken sender en beskyttet mail til et af følgende mailprogrammer, kan brugeren uden videre læse indholdet, såfremt beskyttelsesniveauet tillader det:

  • Office 365
  • Gmail
  • Hotmail
  • Microsoft Live
  • Yahoo

Brugere der ikke er omfattet af disse mailleverandører kan læse indholdet ved at modtage en sikkerhedskode i en separat mail – modtageren kan anmode om en engangskode, der sendes til samme mailadresse.

Hvordan åbner jeg en beskyttet mail?

Beskyttet mail er udviklet af Microsoft, og vi anvender deres teknologi til beskyttet mail. Du kan læse mere om det her, samt hvordan du åbner en beskyttet mail.

Spørgsmål til persondata og cookies

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig.

Kevin Ehmsen,
Compliance- og risikoansvarlig

Som kunde hos Faster får du ...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig ...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.