Fra NemID til MitID

Fra efteråret 2021 og frem afløses NemID gradvist af MitID.

NemID lukker ved udgangen af oktober 2022. I overgangsperioden vil du opleve, at der kan være steder, hvor du skal bruge MitID og andre steder NemID.

 

Du får besked, når det er din tur til at få MitID

Overgangen fra NemID til MitID sker gradvist over en længere periode. Som kunde i Faster Andelskasse får du direkte besked i din net- og mobilbank, når det er din tur til at få MitID.

 

Behold dit NemID

Da overgangen fra NemID til MitID sker over en længere periode, vil der være en overgangsperiode hvor mange både skal bruge NemID og det nye MitID. Det kan fx være, at du skal bruge MitID til at logge på din netbank, men NemID til at logge på dit forsikringsselskabs hjemmeside. Det er derfor meget vigtigt, at du beholder din NemID nøgleapp og/eller nøglekort, selvom du har fået MitID.

 

Hvad er MitID?

MitID er et nyt og mere tidssvarende digitalt ID, som styrker sikkerheden på nettet. MitID skal bruges til alt det, du i dag bruger NemID til - fx til at gå på netbanken eller læse digital post fra det offentlige.

MitID

Se, hvordan du kommer i gang med MitID – eller hjælper andre i gang.

Læs mere her:

Hjælp til MitID

Der er mulighed for at unge kan få MitID, fra de er fyldt 13 år. Det er et tilbud til dem, som har brug for adgang til forskellige selvbetjeningsløsninger, fx bruge deres netbank eller se deres skattekort, hvis de har et fritidsjob eller lignende.  

Vær dog opmærksom på, at aldersgrænsen på de 13 år kun er i forbindelse med det at få MitID. Adgangen til de enkelte selvbetjeningsløsninger besluttes af de enkelte tjenester. Det betyder, at der kan være steder, hvor de 13-14-årige stadig ikke har adgang, selvom de har MitID. Det kan man se hos de enkelte tjenester. 

Læs mere her:

MitID til 13-14 årige

Som kunde hos Faster får du ...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig ...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.