Digital selvbetjening

Fremtiden er digital, derfor skal vi også følge med udviklingen. Vi forsøger hele tiden at holde os opdateret på nye værktøjer og muligheder i det digitale bankunivers.

Med mobilbank, netbank, MobilePay og vores andre digitale løsninger kan du nemt og sikkert få overblik over og styre din økonomi.

Selvbetjening, når og hvor du vil.

​Få hjælp til selvbetjening ved at ringe til FasterOikos eller tage et kig herunder.

Netbank

Start med at kigge under vores hjælp side, her laver vi løbende nye guides og løsninger til problemer.

Skal du have hjælp til fx. faste overførsler, betalingsservice, mm. så kontakt os.

Ved tekniske udfordringer anbefaler vi at du kontakter Netbank Support på telefon: 70 24 66 00 

Åbningstider:

Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00
Fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 18:00
Søndag: 10:00 - 22:00

Netbank support holder lukket på alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.

Tjekpc.dk kan du få hjælp til at se om din computer er opdateret til netbank.
Få en bedre oplevelse på mobil og på tablet ved at bruge vores Mobilbank app. se her

Herunder kan du se en guide til hvordan du opretter en overførsel i den nye Netbank

 

  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Derefter skal du vælge hvilken konti. derefter åbner der et nyt vindue.
  • I det nye vindue skal du vælge hvilken af dine konti du vil overføre til.
  • Derefter åbner der et nyt vindue hvor du skal indtaste det beløb du vil overføre.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til konto udtog kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst på til-konto".
  • Nu mangler du bare at godkende overførsel.

 

  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Derefter skal du vælge hvilken konto du vil overføre fra. Derefter åbner der et nyt vindue.
  • I det nye vindue skal du i toppen vælge "Til andre" herefter skal du indtaste "Reg. nr. og konto nr." klik "næste".
  • Derefter åbner der et nyt vindue hvor du skal indtaste det beløb du vil overføre.
  • Nu kan du ændre dato for overførsel.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til konto udtog kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst til modtager".
  • Nu mangler du bare at godkende overførsel med Nem-ID.

 

Her finder du vejledninger til, hvordan du kan komme i gang med at investere i Netbank.

Husk du kan altid kontakte din rådgiver, hvis du er i tvivl om, hvordan du kommer i gang. Et investeringsmøde er gratis, og vi sørger for kaffen.

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen Investering i menuen til venstre
  • Klik herefter på Investeringsguide
  • Vælg fanen Produktgodkendelser
  • Klik på Gå til produktgodkendelser.
  • Vælg Få godkendelse til det produkt, du ønsker at få godkendelse til.
  • Besvar spørgsmålene omkring produktet og din erfaring hermed.
  • Klik Gem mine svar.
  • Svarer du forkert får du mulighed for at prøve igen. Ved forkert svar to gange i træk, vil du skulle vente 24 timer, før du kan prøve igen.
  • Klik på Gem og luk.
  • Vi anbefaler du logger af Netbank efter du har taget produktgodkendelse, hvorefter du kan logge på igen.

 

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen ’Investering’ i menuen til venstre
  • Klik herefter på ’Investeringsguide’
  • Vælg ’Opret ny’

Herefter skal du udfylde investeringsprofilen. Vær opmærksom på at hvis du er i tvivl om hvad du skal svare på i spørgsmålet kan du trykke på den lille grå cirkel til højre i hver svar boks.

 

Efter du i Netbank har udfyldt henholdvis investeringsprofilaflten og godkendelse til handel af de enkelte produkter du ønsker at investere i. Du kan derefter begynde at investere gennem Netbank og Mobilbank.

Netbank

  1. Log på Netbank.
  2. I menuen til venstre vælger du Investering.
  3. Vælg derefter om du vil købe eller sælge.

Video med forklaring omkring investeringsflowet i netbanken

Mobilbank er en app til din telefon, der giver dig mulighed for at bruge de vigtigste funktioner i Netbank, når du er på farten.

Sådan tilmelder du dig Mobilbank:

  • Log på Netbank
  • I øverste højre hjørne kan du klikke på dit navn med et tandhjul ved siden af
  • Tryk på Mobilbank
  • Godkend herefter med MitID
  • Efter aftalen er godkendt, skal du oprette pinkode
    • Du vælger selv din pinkode
    • Den skal bestå af 4 tal
    • Vi anbefaler, at det ikke er dele af dit cpr-nr.
  • Du er nu tilmeldt Mobilbank og kan logge på appen

Se de enklete tidsfrister her.

Vær opmærksom på

*) 'Ikke-bankdage'
Lørdage, søndage, helligdage, dagen efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag.

Standardoverførsler mellem egne konti og andres konti i Faster, bliver bogført straks.
Standardoverførsler til konti i andre banker, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *).

Sammedagsoverførsler, som du godkender senest kl. 12:00, indsættes på modtagers konto samme dag. Har modtageren også konto i Faster, kan du ikke vælge Sammedagsoverførsel. Beløbet bliver altid indsat straks.

Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *)

Du kan oprette udenlandske betalinger i hele netbankens åbningstid. Udenlandske betalinger, som er oprettet og godkendt inden kl. 13:30, gennemføres samme dag. Betalinger, som er oprettet efter kl. 13:30, gennemføres næste bankdag *).

Du kan registrere markedskursordrer alle dage i hele netbankens åbningstid.

Vil du gerne selv have mulighed for at udfylde et budgetskema i EXCEL? Download et her

Fornuft vinder
Det mest hyppige vi oplever er at folk bliver ringet op, det er oftest fra en der virker troværdig og fra et firma de stoler på. Virksomheder, almindelige danskere kan blive snydt til at afgive informationer via phishing på telefonen. Det bedste råd mod angrebene er at bruge sin sunde fornuft. Giv aldrig nogensinde personlige oplysninger via telefon. Det samme gælder hvis du modtager en e-mail, du skal altid være sikker på det er en du kender der er afsender, åben aldrig links eller filer fra ukendte afsendere.

Gode råd om sikkerhed:

  • Pas på dit password, som var det din tandbørste - se hvordan her
  • Stop hackerene, før de bryder ind
  • Vær opmærksom på afsendere af e-mails
  • Phishing er særdeles udbredt, og en hyppig årsag til tyveri. Men hvad er det? se her
  • Giv aldrig personlige oplysninger på e-mail eller telefon
  • Installer antivirus og firewall
  • Hold din computer opdateret

 

Hvis skaden er sket

Log på Netbank (ikke Mobilbank) – I menuen ”Adgang og Sikkerhed” spærrer du Netbanken og sletter adgang til Mobilbank.

Log herefter på selvbetjening på www.nemid.nu og spær din NemID.

Herefter bedes du hurtigst mulig kontakte Faster Andelskasse.

Har du ikke mulighed for selv at spærre din NemID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan NemID support kontaktes på 72 24 70 50 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.

Alle har som udgangspunkt ikke mulighed for at lave en udenlandsk overførsel. 

Men det kan vi lave, så har du brug for det, så er du velkommen til at kontakte en medarbejder.

Af sikkerhedsmæssige årsager er beløbsgrænsen ikke højere.

Vi vil gerne åbne muligheden for at forhøje beløbsgrænsen. Du skal blot skrive en besked til os i Netbank.
Skriv hvilket beløb du ønsker at overføre, og hvor længe vi skal lade beløbsgrænsen være forhøjet. F.eks. de næste 2 dage.

Hjælp til Netbank

Start med at kigge under vores hjælp side, her laver vi løbende nye guides og løsninger til problemer.

Skal du have hjælp til f.eks. faste overførsler, betalingsservice, mm. så kontakt os.

Ved tekniske udfordringer anbefaler vi, at du kontakter Netbank Support på telefon: 70 24 66 00 

Åbningstider:

Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00
Fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 18:00
Søndag: 10:00 - 22:00

Netbank support holder lukket på alle almindelige helligdage, fredag efter Kr. himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.

Tjekpc.dk kan du få hjælp til at se, om din computer er opdateret til netbank.
Få en bedre oplevelse på mobil og på tablet ved at bruge vores Mobilbank app. se her

Herunder kan du se en guide til hvordan du opretter en overførsel i Netbanken

 

  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Vælg hvilken konti du ønsker at betale fra. Den skifter videre til punkt 2.
  • I punkt 2 skal du vælge, hvilken af dine konti du vil overføre til.
  • Punkt 3 åbner. Her skal du indtaste det beløb du vil overføre.
  • Du kan nu indtaste den dag pengene skal overføres.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til dit kontoudtog, kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst på til-konto".
  • Nu mangler du bare at godkende overførslen.

 

  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Vælg hvilken konti du ønsker at betale fra. Den skifter videre til punkt 2.
  • I punkt 2 skal du i fanebladet øverst vælge "Ny modtager" herefter skal du indtaste "Reg. nr. og konto nr." klik "næste".
  • Ved næste punkt skal du indtaste det beløb du vil overføre.
  • Nu kan du ændre dato for overførsel.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til dit og modtagers kontoudtog kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst til modtager".
  • Nu mangler du bare at godkende overførslen.
  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Vælg hvilken konto du ønsker at betale fra. Den skifter videre til punkt 2.
  • I punkt 2 skal du vælge, hvilken af dine konti du vil overføre til.
  • Punkt 3 åbner. Her skal du indtaste det beløb, du vil overføre.
  • Under beløbet skal der sættes "flueben" udfor teksten opret som fast overførsel.
  • Når du har valgt en dato frem i tiden, så kan du vælge "gentagelse". Fx. første bankdag hver måned.
  • Du kan nu indtaste den dag, pengene skal overføres.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til dit kontoudtog, kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst på til-konto".
  • Nu mangler du bare at godkende overførslen. 



 

Her finder du vejledninger til, hvordan du kan komme i gang med at investere i Netbank.

Husk du kan altid kontakte din rådgiver, hvis du er i tvivl om, hvordan du kommer i gang. Et investeringsmøde er gratis, og vi sørger for kaffen.

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen Investering i menuen til venstre
  • Klik herefter på Investeringsguide
  • Vælg fanen Produktgodkendelser
  • Klik på Gå til produktgodkendelser
  • Vælg Få godkendelse til det produkt, du ønsker at få godkendelse til
  • Besvar spørgsmålene omkring produktet og din erfaring hermed
  • Klik Gem mine svar
  • Svarer du forkert, får du mulighed for at prøve igen. Ved forkert svar to gange i træk, vil du skulle vente 24 timer, før du kan prøve igen
  • Klik på Gem og luk
  • Vi anbefaler, du logger af Netbank, efter du har taget produktgodkendelse, hvorefter du kan logge på igen

 

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen ’Investering’ i menuen til venstre
  • Klik herefter på ’Investeringsguide’
  • Vælg ’Opret ny’

Herefter skal du udfylde investeringsprofilen. Vær opmærksom på, at hvis du er i tvivl om, hvad du skal svare på i spørgsmålet, kan du trykke på den lille grå cirkel til højre i hver svarboks.

 

Efter du i Netbank har udfyldt henholdvis investeringsprofilaflten og godkendelse til handel af de enkelte produkter du ønsker at investere i. Du kan derefter begynde at investere gennem Netbank og Mobilbank.

Netbank

  1. Log på Netbank
  2. I menuen til venstre vælger du Investering
  3. Vælg derefter om du vil købe eller sælge

Mobilbank er en app til din telefon, der giver dig mulighed for at bruge de vigtigste funktioner i Netbank, når du er på farten.

Sådan tilmelder du dig Mobilbank via Netbank.

  • Log på Netbank.
  • Øverst i højre hjørne kan du klikke på dit navn med et tandhjul ved siden af.
  • I menuen som kommer frem vælger du Mobilbank
    • Du vælger selv din pinkode
    • Den skal bestå af 4 tal
    • Vi anbefaler, at det ikke er dele af dit cpr-nr.
  • Du er nu tilmeldt Mobilbank og kan logge på appen

 

Se de enkelte tidsfrister her.

Vær opmærksom på

*) 'Ikke-bankdage'
Lørdage, søndage, helligdage, dagen efter Kr. himmelfartsdag, Grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag.

Standardoverførsler mellem egne konti og andres konti i FasterOikos bliver bogført straks.
Standardoverførsler til konti i andre banker, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *).

Sammedagsoverførsler, som du godkender senest kl. 12:00, indsættes på modtagers konto samme dag. Har modtageren også konto i FasterOikos, kan du ikke vælge Sammedagsoverførsel. Beløbet bliver altid indsat straks.

Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *)

Du kan oprette udenlandske betalinger i hele netbankens åbningstid. Udenlandske betalinger, som er oprettet og godkendt inden kl. 13:30, gennemføres samme dag. Betalinger, som er oprettet efter kl. 13:30, gennemføres næste bankdag *).

Du kan registrere markedskursordrer alle dage i hele netbankens åbningstid.

Gem dit økonomioverblik med dit MitID
Du kan gemme oplysningerne. Du skal blot bruge MitID, når du vil gemme et økonomioverblik, og når du vil vende tilbage til et, der allerede er gemt.

Opret et økonomioverblik

Opdater dit økonomiske overblik løbende
Økonomioverblikket kan være en hjælp i dagligdagen, men også når der skal træffes store beslutninger som f.eks. ny bolig. Du kan nemlig hurtigt taste de forventede udgifter ind og få et overblik over din fremtidige økonomi.

Opdater et eksisterede økonomioverblik

Vil du hellere et budgetskema i EXCEL? Download her

Fornuft vinder
Det mest hyppige vi oplever er, at folk bliver ringet op. Det er oftest fra en, der virker troværdig og fra et firma, de stoler på. Virksomheder, almindelige danskere kan blive snydt til at afgive informationer via phishing på telefonen. Det bedste råd mod angrebene er at bruge sin sunde fornuft. Giv aldrig nogensinde personlige oplysninger via telefon. Det samme gælder, hvis du modtager en e-mail. Du skal altid være sikker på, det er en du kender, der er afsender, åben aldrig links eller filer fra ukendte afsendere.

Gode råd om sikkerhed:

  • Pas på dit password, som var det din tandbørste – se hvordan her
  • Stop hackerene, før de bryder ind
  • Vær opmærksom på afsendere af e-mails
  • Phishing er særdeles udbredt og en hyppig årsag til tyveri. Men hvad er det? se her
  • Giv aldrig personlige oplysninger på e-mail eller telefon
  • Installer antivirus og firewall
  • Hold din computer opdateret

 

Hvis skaden er sket

Log på Netbank (ikke Mobilbank) – Ved at klikke på dit navn øverst i højre hjørne får du en menu frem. Under punktet Mobilbank kan du afmelde mobilbank.

Log herefter på selvbetjening på www.mitid.dk og spær dit MitID.

Herefter bedes du hurtigst muligt kontakte FasterOikos.

Har du ikke mulighed for selv at spærre dit MitID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan MitID support kontaktes på 33 98 00 10 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.

Er du i tvivl?

Hvis der noget, du mangler hjælp til, er du altid velkommen til at ringe.

Maja Tylvad,
Privatrådgiver

Som kunde hos Faster får du ...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig ...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.