Phishing

STOP hackeren, før han bryder ind

Pas på du ikke bliver snydt.

Phishing er særdeles udbredt… Men hvad er phishing egentlig?


  1. Det kan være e-mails med forfalsket afsender, ofte med et link, som man bliver bedt om at klikke på. Det kan resultere i, at computeren virus inficeres, eller at man ledes til en hjemmeside, hvor der bliver afkrævet NemID eller øvrige personlige data.
  2. Det kan også være en forfalsket SMS. Her kan et klik på et link resultere i, at der installeres en falsk app – fx Mobilepay – eller at man bliver bedt om at bekræfte NemID ved at sende en engangskode fra nøglekortet.

HUSK, at der ALDRIG skal oplyses diverse koder i forskellige situationer.

Koder skal altid kun anvendes ved pålogning, hvor NemID anvendes.

Betalingskortoplysninger skal altid kun anvendes i betalings billedet ved handel på nettet.

Herudover må man kun indtaste fortrolige personlige oplysninger, når man er logget ind – fx på SKATs hjemmeside.

Du kan se eksempler på snyde e-mails og SMS’er ved at klikke her.

Hvis skaden er sket

Log på Netbank (ikke Mobilbank) – I menuen ”Adgang og Sikkerhed” spærrer du Netbanken og sletter adgang til Mobilbank.

Log herefter på selvbetjening på www.nemid.nu og spær din NemID.

Herefter bedes du hurtigst mulig kontakte Faster Andelskasse.

Har du ikke mulighed for selv at spærre din NemID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan NemID support kontaktes på 72 24 70 50 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.

Som kunde hos Faster får du ...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig ...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.