Netbank Erhverv

Sig hej til den nye netbank!

Ny forside og investeringsoverblik i Netbank Erhverv giver et hurtigt overblik over virksomhedens økonomi  

Vi har lanceret en ny forside og investeringsoverblik i Netbank Erhverv. Det nye design skal give vores erhvervskunder et hurtigt overblik over økonomien med let adgang til de mest relevante funktioner. Det sparer både tid og kliks. 

 

Hurtigt og intuitivt overblik over de mest brugte funktioner

For at gøre det let og overskueligt for vores erhvervskunder at udføre de mest relevante funktioner, har vi samlet dem på forsiden i Netbank Erhverv i et overblik. Her er der bl.a. overblik over udvalgte konti og saldi, og mulighed for at indlæse betalingsfiler og eksportere FI-Indbetalinger med kun få klik. Der er også nem adgang til opgaver og beskeder.

Nyt og brugervenligt investeringsoverblik

Samtidig udbygges Netbank Erhverv med et nyt og brugervenligt investeringsoverblik, som giver et hurtigt visuelt overblik over beholdninger, afkast og bevægelser.

 

Genkendeligt design på tværs af kanaler 

De nye overbliksbilleder er første del af en opgradering af Netbank Erhverv. På sigt kommer der løbende forbedringer i Netbanken. Kunder, som både er privat- og erhvervskunder, vil kunne genkende det nye design i Netbank Erhverv fra Netbank Privat. Designprincipperne er de samme, og det vil skabe en genkendelighed på tværs af kanaler. Derudover er det nye design også responsivt, så det tilpasser sig skærmstørrelsen, og man vil f.eks. let kunne bruge det nye overbliksbillede fra en tablet eller mobil via en browser.  

Netbank

Start med at kigge under vores hjælp side, her laver vi løbende nye guides og løsninger til problemer.

Skal du have hjælp til fx. faste overførsler, betalingsservice, mm. så kontakt os.

Ved tekniske udfordringer anbefaler vi at du kontakter Netbank Support på telefon: 70 24 66 00 

Åbningstider:

Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00
Fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 18:00
Søndag: 10:00 - 22:00

Netbank support holder lukket på alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.

Tjekpc.dk kan du få hjælp til at se om din computer er opdateret til netbank.
Få en bedre oplevelse på mobil og på tablet ved at bruge vores Mobilbank app. se her

Herunder kan du se en guide til hvordan du opretter en overførsel i den nye Netbank

 

  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Derefter skal du vælge hvilken konti. derefter åbner der et nyt vindue.
  • I det nye vindue skal du vælge hvilken af dine konti du vil overføre til.
  • Derefter åbner der et nyt vindue hvor du skal indtaste det beløb du vil overføre.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til konto udtog kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst på til-konto".
  • Nu mangler du bare at godkende overførsel.

 

  • På forsiden 'Mit overblik' under 'Konti og betalinger' Vælger du "Overfør".
  • Derefter skal du vælge hvilken konto du vil overføre fra. Derefter åbner der et nyt vindue.
  • I det nye vindue skal du i toppen vælge "Til andre" herefter skal du indtaste "Reg. nr. og konto nr." klik "næste".
  • Derefter åbner der et nyt vindue hvor du skal indtaste det beløb du vil overføre.
  • Nu kan du ændre dato for overførsel.
  • Hvis du ønsker at ændre teksten til konto udtog kan du trykke på feltet "Tekst på fra-konto" og "Tekst til modtager".
  • Nu mangler du bare at godkende overførsel med Nem-ID.

 

Her finder du vejledninger til, hvordan du kan komme i gang med at investere i Netbank.

Husk du kan altid kontakte din rådgiver, hvis du er i tvivl om, hvordan du kommer i gang. Et investeringsmøde er gratis, og vi sørger for kaffen.

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen Investering i menuen til venstre
  • Klik herefter på Investeringsguide
  • Vælg fanen Produktgodkendelser
  • Klik på Gå til produktgodkendelser.
  • Vælg Få godkendelse til det produkt, du ønsker at få godkendelse til.
  • Besvar spørgsmålene omkring produktet og din erfaring hermed.
  • Klik Gem mine svar.
  • Svarer du forkert får du mulighed for at prøve igen. Ved forkert svar to gange i træk, vil du skulle vente 24 timer, før du kan prøve igen.
  • Klik på Gem og luk.
  • Vi anbefaler du logger af Netbank efter du har taget produktgodkendelse, hvorefter du kan logge på igen.

 

Log på Netbank

  • Klik herefter på fanen ’Investering’ i menuen til venstre
  • Klik herefter på ’Investeringsguide’
  • Vælg ’Opret ny’

Herefter skal du udfylde investeringsprofilen. Vær opmærksom på at hvis du er i tvivl om hvad du skal svare på i spørgsmålet kan du trykke på den lille grå cirkel til højre i hver svar boks.

 

Efter du i Netbank har udfyldt henholdvis investeringsprofilaflten og godkendelse til handel af de enkelte produkter du ønsker at investere i. Du kan derefter begynde at investere gennem Netbank og Mobilbank.

Netbank

  1. Log på Netbank.
  2. I menuen til venstre vælger du Investering.
  3. Vælg derefter om du vil købe eller sælge.

Video med forklaring omkring investeringsflowet i netbanken

Mobilbank er en app til din telefon, der giver dig mulighed for at bruge de vigtigste funktioner i Netbank, når du er på farten.

Sådan tilmelder du dig Mobilbank:

  • Log på Netbank
  • I øverste højre hjørne kan du klikke på dit navn med et tandhjul ved siden af
  • Tryk på Mobilbank
  • Godkend herefter med MitID
  • Efter aftalen er godkendt, skal du oprette pinkode
    • Du vælger selv din pinkode
    • Den skal bestå af 4 tal
    • Vi anbefaler, at det ikke er dele af dit cpr-nr.
  • Du er nu tilmeldt Mobilbank og kan logge på appen

Se de enklete tidsfrister her.

Vær opmærksom på

*) 'Ikke-bankdage'
Lørdage, søndage, helligdage, dagen efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag.

Standardoverførsler mellem egne konti og andres konti i Faster, bliver bogført straks.
Standardoverførsler til konti i andre banker, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *).

Sammedagsoverførsler, som du godkender senest kl. 12:00, indsættes på modtagers konto samme dag. Har modtageren også konto i Faster, kan du ikke vælge Sammedagsoverførsel. Beløbet bliver altid indsat straks.

Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 21:00, indsættes på modtagers konto næste bankdag *)

Du kan oprette udenlandske betalinger i hele netbankens åbningstid. Udenlandske betalinger, som er oprettet og godkendt inden kl. 13:30, gennemføres samme dag. Betalinger, som er oprettet efter kl. 13:30, gennemføres næste bankdag *).

Du kan registrere markedskursordrer alle dage i hele netbankens åbningstid.

Vil du gerne selv have mulighed for at udfylde et budgetskema i EXCEL? Download et her

Fornuft vinder
Det mest hyppige vi oplever er at folk bliver ringet op, det er oftest fra en der virker troværdig og fra et firma de stoler på. Virksomheder, almindelige danskere kan blive snydt til at afgive informationer via phishing på telefonen. Det bedste råd mod angrebene er at bruge sin sunde fornuft. Giv aldrig nogensinde personlige oplysninger via telefon. Det samme gælder hvis du modtager en e-mail, du skal altid være sikker på det er en du kender der er afsender, åben aldrig links eller filer fra ukendte afsendere.

Gode råd om sikkerhed:

  • Pas på dit password, som var det din tandbørste - se hvordan her
  • Stop hackerene, før de bryder ind
  • Vær opmærksom på afsendere af e-mails
  • Phishing er særdeles udbredt, og en hyppig årsag til tyveri. Men hvad er det? se her
  • Giv aldrig personlige oplysninger på e-mail eller telefon
  • Installer antivirus og firewall
  • Hold din computer opdateret

 

Hvis skaden er sket

Log på Netbank (ikke Mobilbank) – I menuen ”Adgang og Sikkerhed” spærrer du Netbanken og sletter adgang til Mobilbank.

Log herefter på selvbetjening på www.nemid.nu og spær din NemID.

Herefter bedes du hurtigst mulig kontakte Faster Andelskasse.

Har du ikke mulighed for selv at spærre din NemID, eller er det udenfor andelskassens åbningstid kan NemID support kontaktes på 72 24 70 50 eller BEC’s Netbank Support på tlf. 70 24 66 00.

Alle har som udgangspunkt ikke mulighed for at lave en udenlandsk overførsel. 

Men det kan vi lave, så har du brug for det, så er du velkommen til at kontakte en medarbejder.

Af sikkerhedsmæssige årsager er beløbsgrænsen ikke højere.

Vi vil gerne åbne muligheden for at forhøje beløbsgrænsen. Du skal blot skrive en besked til os i Netbank.
Skriv hvilket beløb du ønsker at overføre, og hvor længe vi skal lade beløbsgrænsen være forhøjet. F.eks. de næste 2 dage.

Lad mig hjælpe

Jeg har mere end 30 års erfaring.

Yvonne Lystbæk,
Kundemedarbejder

Som kunde hos Faster får du ...

ikon
Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig ...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

ikon
Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.