Rekordstor deltagelse til årets generalforsamling

Der blev afholdt valgmøde og generalforsamling for FasterOikos i Valgkreds Vest mandag den 20. marts 2023

Herning Folkeblad skrev: "Et overskud på 1,5 mio. og en tilbagebetaling på godt 300.000 kr. i sponsorater til lokalsamfundet gør FasterOikos lokal på pengeinstituttets egen måde".

266 kunder og andelshavere havde fundet vej til Aktivitetshuset i Faster, og det blev en smagfuld og fornøjelig aften.

Aftenen startede med en lækker 3-retters menu, leveret af Gastro 41 (en del af Højmark Forsamlingshus), hvor 18 lokale serveringsfolk sørgede for, at det hele klappede.

Med fyldte maver kunne man gå videre til de programsatte punkter, hvor formanden for bestyrelsen, Steen Dammark, leverede årets beretning. Det var en god og interessant gennemgang af de væsentligste områder for andelskassen – herunder en god tydeliggørelse af de mærkesager (værdier), som vores andelskasse ser som fortsat vigtige for vores fremtid.

Efter formandens indlæg gav direktør Jan Kirkensgaard en gennemgang af regnskabet og tallene bag. Han fortalte også om en tilfreds ledelse i forhold til bl.a. andelskassens udvikling i basisindtjeningen og udlånsvækst.

I beretningen blev der også slået meget på de mærkesager, som vi i FasterOikos er så stolte af.

Vi støtter både LOKALT og internationalt, og især samarbejdet med Finklusiv giver et "udbytte", som ikke ses andre steder. Værdien af samarbejdet kunne denne aften synliggøres – og det at vi i fællesskab har fået 87 flygtninge i gang som selvstændige de seneste godt to år. Derved har vi faktisk sparet samfundet for en offentlig udgift på minimum kr. 4,6 mio. kr.

Det er vi meget stolte af.

Udover en 3-retters menu diskede FasterOikos også op med et foredrag i særklasse, da tv-journalist Anders Agger kom forbi og fortalte – på sin underspillede facon – om de mange overvejelser og hensyn, der er, når man eksponerer medmennesker i bedste sendetid. En time gik meget hurtigt i hans selskab.

Aftenen sluttede med valg til repræsentantskabet.
Syv navne kom på tavlen i forslagsrunden, men da én trak sig frivilligt, var der seks kandidater tilbage. Så nemt og hurtigt kan et valg afgøres.

Sidst, men ikke mindst gav Steen Dammark en stor tak til medarbejderne for deres store indsats i det forgangne år og en stor tak til andelshavere og kunder for at bakke vores andelskasse så flot op.

Herning Folkeblad var også forbi, og hele artiklen kan læses her:
Små, men sorte tal: FasterOikos holder fast i selvstændigheden | Herning Folkeblad
(For at læse hele artiklen, skal man være abonnent)

Videbæk-Spjald Avis (gratis ugeavis) har samme artikel i redigeret udgave her (Se bagsiden): https://videbaekspjaldavis.e-pages.pub/titles/videbaekspjaldavis/13104/publications/237/articles/1794514/40/1

Ét hoved - én stemme

Se årsrapport mv. her

Se medlemmerne af repræsentantskabet her

Flot køkultur ved indgangen, hvor alle skulle have udleveret adgangskort.

FasterOikos hjerterne lå både til pynt og til at tage med hjem
- et synligt billede på vores stærke værdier.

De flot pyntede borde dannede rammen om en festlig og fornøjelig aften.

En tilfreds formand for bestyrelsen, Steen Dammark, leverede en god
og interessant formandsberetning.

Direktør Jan Kirkensgaard gav en gennemgang af regnskabet og tallene bag,
hvor han også kom ind på vores fem mærkesager.

Et udsnit af de mange frivillige, som blev klappet ind – fuldt fortjent!

Anders Agger holdt et meget inspirerende og tankevækkende foredrag.

Som kunde hos Faster får du ...

Nærhed og indlevelse

Forståelse for dine forventninger og behov.

ikon
Kompetent, relevant og hurtig ...

Rådgivning af dygtige medarbejdere, hvor du oplever tryghed og dine behov som midtpunkt.

Moderne tilgang

Vi gør en dyd ud af god personlig service, men tilbyder også selvbetjening via PC, tablet og smartphone.